inhoud    kalender    koncertberichten    O-H W S    infoshop    initiatie EA    Indonesie    Over the Edges    lentepad    kolofon

infoshop

PETER ZUMMO & TOM HAMILTON: SLYBERSONIC TROMOSOME. De instrumenten: trombone, synthesizer, didgeridoo, elektronika, 'beat thing', supertrechter, tuinslang. De titels: Neural Sturgeon, Today's Beat Thing Tomorrow, Pup Ramping, enz... De omschrijvingen: 'interactive sub-messaging with a difference', 'emotive bi-lateral soundstage', 'real-time utility tone modification. (CD 500BF) (van Peter Zummo is Experimenting with Household Chemicals opnieuw in voorraad, net als Off-Hour Wait State van Tom Hamilton.)

TOM HAMILTON: SEBASTIAN'S SHADOW. 'Longer ramblings on a short Bach fugue' is de ondertitel. Sebastian's Shadow heft als vertrekpunt het harmonisch gegeven van Bach's Fantasie en Fuga Nr. 4 (BWV 542) en rekt het materiaal elektronisch uit tot een pointillistische wandeling. (CD 600BF)

KENNETH GABURO: TAPE PLAY. 10 elektro akoestische werken van de in 1993 overleden Amerikaanse komponist. 6 van de tien werken vertrekken van de menselijke stem. Het uitvoerige boekje bij de CD werd samengesteld door komponist en ex- Gaburo student Warren Burt. (CD 600BF)

PAUL TERMOS: WORKS. 5 werken van de Nederlander Paul Termos, voor erg gevariëerde bezettingen: van piano solo tot koor. (CD 480BF)

RICHARD LERMAN: A MATTER OF SCALE AND OTHER PIECES. 4 werken van de grootmeester van het mikroskopische geluidsonderzoek + een schema om je eigen 'plinky' te maken. (CD 600BF)