index   kalender   koncertberichten   Robot Orchestra   on the road   kolofon

Koncertkalender september

donderdag 9 september 2010 om 20u

Agartha

Altviool, perkussie en bajan (Russische knopakkordeon): het lijkt geen alledaagse kombinatie, maar ze werkt wel degelijk. Dat bewijzen Bram Bossier, Frank Van Eycken en An Raskin – samen Agartha – door telkenmale weer het publiek te verleiden met nieuw werk voor hun bezetting. Een drietal jaar geleden deelden ze bij ons het podium, ditmaal staan ze er - alive & kicking - terug met werk van Salvatore Sciarrino, Sofia Gubaidulina, Ken Ueno, Ji Sun Yang en Yuji Takahashi

donderdag 16 september 2010 om 20u

<M&M> Serialism

Serialisme is de radikale, voor 100% op kontrole van het muzikale materiaal gerichte stroming uit de tweede helft van de twintigste eeuw. Binnen die stroming tekenden zich verscheidene profielen af van komponisten die de techniek elk op hun eigen manier toepasten: Stockhausen, Boulez, Nono, Babbitt en vele anderen. De septembereditie van <M&M> bevat enkele van de meest oorspronkelijke hommages aan een vervlogen glorietijd vol muzikale experimenten, waarin platvloerse banaliteit het grootste taboe was.

dinsdag 28 september 2010 om 20u

New Media VIII: Blinman

Blinman is een projekt van het Duitse duo Friedrich Gauwerky (cello) en Johannes S. Sistermanns (kompositie & live-electronics). De woeste omgeving van Blinman, het hoogst gelegen dorp van Australië, inspireerde hen tot dit multimediale konsept. Samen transformeren ze beeldmateriaal van de Zuid-Australische outback om tot een ongehoorde luisterervaring.
Deze produktie is een initiatief van en vindt plaats dankzij ZKM|Zentrum für Kunst und Medientechnologie, Karlsruhe, in samenwerking met hr2 (Hessischer Rundfunk, Frankfurt)