index   kalender   koncertberichten   on the road   kolofon

Koncertkalender november

dinsdag 9 november 2010 om 20u

Futurism & Futurisms – Giacomo Di Tollo

Pretty good timing: de futuristische beweging sloeg een kleine maar blijvende wonde in de kunstgeschiedenis van de vroege twintigste eeuw. Tussen pakweg 1905 en 1920 werden immers grensverleggende konsepten uitgedacht die voornamelijk uit Italië kwamen. Pianist Giacomo Di Tollo blaast het erfgoed nieuw leven in met een uitgebreide waslijst van vertegenwoordigers van deze vizionaire stroming, zoals Luigi Russolo, Alfredo Casella, Francesco Balilla Pratella en Alberto Savinio.

woensdag 17 november 2010 om 20u10

<M&M> Movies

'Movies' is meer dan film alleen. Het robotorkest van Stichting Logos belicht deze maand tal van aspekten van dit begrip, en op het programma krijgt u dan ook een verscheidenheid aan arrangementen en nieuwe (film)muziekjes. Maar daarnaast kan 'movies' ook ruimer worden geïnterpreteerd als 'beweginkjes', en daar komt het interaktieve gedeelte van onze werking voor van pas. Het wordt een spannende avond, waarin u meer dan één stilistische knipoog naar het Witte Doek zult ondergaan.

dinsdag 23 november 2010 om 20u

New Media X – 5º Ensemble

5° Ensemble (spreek uit Five Degree Ensemble) is een pril instrumentaal duo dat in 2009 werd gesticht door klarinettist Daniel Pasteneen pianist Gabi Sultana. Hun bezetting mag dan traditioneel overkomen, hun estetiek is dat in geen geval; alternatieve speeltechnieken en multimedia zijn hun stokpaardje, kreaties van living composers hun werkterrein. We krijgen op dit optreden tevens een kreatie te horen van een van onze medewerkers, Kristof Lauwers.

dinsdag 30 november 2010 om 20u

Ciro Longobardi

21ste-Eeuwse pianomuziek uit Italië: pianist Ciro Longobardi speelt een bloemlezing met werk van verscheidene komponisten uit evenveel estetieken en stromingen: Stefano Bulfon, Ivan Fedele, Martino Traversa en Salvatore Sciarrino. Een boeiend en vooral fijnbesnaard koncert, in de letterlijke zin van het woord.