index   kalender   koncertberichten   recensie   on the road   kolofon

Koncertkalender april

LOGOS TETRAEDER, BOMASTRAAT 26, 9000 GENT

woensdag 7 april 2010 om 20u

New Media IV: Abattoir

ABATTOIR, dat is de cello en de beklijvende stem van Audrey Chen, maar dan rigoreus bewerkt door de electronics van evenknie Robert van Heumen. Samen staan ze in voor een koncert vol energieke en vaak verstorende live processing. ABATTOIR is een perfekt op elkaar ingespeeld duo voor wie het aftasten van grenzen eerder norm dan uitzondering is, en dat bewijzen ze op het vierde koncert van onze reeks New Media.

dinsdag 20 april 2010 om 20u

<M&M> - 'L!nked'

'L!nked', ofwel de onverbrekelijke band tussen Mens en Machine, wordt voor de 202de keer op rij met sukses in de verf gezet door het grootste robotorkest ter wereld. Ook dit jaar maken we werk van een internationale langeafstandsjam met komponisten die de machines online en in real time zullen besturen. Maar ook angela rawlings verbindt klankpoëzie met komputermuziek, jazzmusici improvizeren met het logos robotorkest... Het <M&M> L!nked konsert staat garant voor een verbazende performance.

donderdag 22 april 2010 om 20u

Jenny Q Chai

Een optreden van Jenny Q Chai kenmerkt zich door een groot professionalisme: een dosis virtuositeit, een gerichte repertoirekeuze en het gebruik van allerhande externe media zitten daar zeker voor iets tussen. Dat ze deze zaken met de haar typerende Schwung kan fuzeren, bewees ze twee jaar geleden bij ons, in een indrukwekkend recital dat haar gelijk de Logos Award 2008 opleverde. Ditmaal gaat ze een stap verder in het domein der multimedia met muziek van John Cage en György Ligeti en aan de zijde van vizueel kunstenaar Relja Penezic.

Met de steun van de Vlaamse Gemeenschap, Stad Gent
en de Provincie Oost-Vlaanderen

Inkom: 8 euro.
Betalende Logos-Blad-abonnees, studenten, CJP, 60+ers, leden van het Steunfonds, Humanistisch Verbond, London Musician's Collective, Muzikon, Free Time: 5 euro