index   edito   kalender   koncertberichten   recensie   kolofon

Koncertkalender januari

woensdag 13 januari 2010 om 20u

<M&M> 'Novelty'

'Nieuw' is een sleutelwoord in elke Logosproduktie. Hoe kunnen we een nieuw werkjaar beter inzetten dan met een vers repertoire van pas gekomponeerde stukken? Anderzijds is 'Novelty' een soortnaam voor allerhande ludieke (rariteiten)liedjes die in de veertiger jaren van de afgelopen eeuw het levenslicht zagen. We openen 2010 met een veelzijdig programma, dat de stilistische knipoog allerminst schuwt.

woensdag 20 januari 2010 om 20u

New Media

Onze medewerkers Kristof Lauwers en Yvan Vander Sanden lanceren al geruime tijd een oproep aan binnen- en buitenlandse artiesten die bezig zijn met elektroakoestische muziek, om hun favoriete werken op te sturen. Nu is de tijd rijp om de eerste selektie te openbaren van deze Call for Works. Voor 2010 staat daar maandelijks immers een nieuwe editie van op stapel. Met dit koncert bijten we graag de spits af en laten onder meer de jonge Griekse belofte Yiorgis Sakellarioy aan het woord.

maandag 25 januari 2010 om 20u

Nadar Ensemble

Het Gentse Nadar Ensemble trad ruim een jaar geleden bij ons op met het interessante programma Entartung (gebaseerd op de gelijknamige kortfilm van Joachim Devillé). In hun nieuwste produktie keren ze terug in een sobere, uitgedunde kamermuziekbezetting waarin ook een neonlamp (!) een rol speelt. Centraal staat nieuw werk van Stefan Prins, Beat Furrer en composer in residence Martin Schüttler.