index     edito     kalender     koncertberichten     mikroton 10     on the road     kolofon

EDITORIAAL

Beste koncerbezoek(st)er,

Voor 2008 wensen wij u een fijn nieuwjaar toe vol muzikale verrassingen. Het komende jaar mag u van ons opnieuw heel wat boeiende koncerten verwachten met het nieuwste van wat de experimentele en hedendaagse muziekscène te bieden heeft: jong aanstormend, musicerend en komponerend talent maar evengoed uitgelezen musici die u onvergetelijke uitvoeringen presenteren. Met ons eigen ensemble, het <M&M> robotorkest, staan opnieuw produkties op stapel in binnen- en buitenland en daar horen uiteraard ook nieuwe automaten en interfaces bij. In het Logoslab en atelier wordt volop gewerkt aan de nieuwkomers <Bono>, een automatische trombone, <Aeio>, een mikrotonale cello en <Heli>, een futuristische helikon. Ook het Logos ensemble gaat weer op pad met een aantal voorstellingen met ondermeer de Pneumafonen. En Moniek Darge zal menig nieuwsgierig luisteraar kunnen bekoren met een reeks nieuwe muziekdozen.

Maar we hebben nog meer in petto. Welgeteld veertig jaar geleden, in 1968, werd Logos opgericht en dit zal uiteraard met de nodige luister gevierd worden: de lang verwachte verbouwingswerken aan de Bomastraat zullen begin 2008 afgerond worden, nagelnieuwe ruimtes zullen dus in gebruik genomen worden... en een vernieuwd gebouw, daar past ook een nieuwe huisstijl bij: het Logosblad, de affiches en de flyers krijgen allen een nieuwe look.

Door de verbouwingen komt eindelijk een einde aan het ruimtegebrek waarmee Stichting Logos sinds jaren kampt. Ondermeer de uitbouw van het robotorkest blijft gegarandeerd. Maar verbouwingen kosten ook handenvol geld en het kostenplaatje weegt zwaar op het budget van de Stichting. Daarom lanceren wij deze oproep en willen wij u vragen ons te steunen met een gift aan het steunfonds.

- U schenkt een gift vanaf 50 EURO waarvoor u een fiscaal attest ontvangt.
- U kunt ook het steunfonds spijzen samen met een koncertabonnement
waarvoor u gedurende 1 jaar alle koncerten kunt meemaken. Als bevoorrecht steunabonnee betaalt u hiervoor 125 EURO en ontvangt u bovendien het Logosblad.

Wij danken u bij voorbaat voor uw steun en heten u graag van harte welkom op onze vele koncerten en produkties. Een fijn en muzikaal 2008!

Het Logosteam