index     kalender     koncertberichten     lpd015 humus     logos on the road     kolofon

Donderdag 1 juni 2006 om 20u.

Arne Deforce & CRFMW

Na zijn -door ziekte- afgelaste koncert in januari, komt Arne Deforce terug met een nieuw programma. In "Time and Motion Study II" van Brian Ferneyhough gaat hij een gevecht aan met de cello en met zijn eigen herinneringen. In de oorspronkelijke analoge versie verscheurden bandopnemers, filters en ringmodulatoren de cellopartij en deden ze in flarden terug opduiken door de luidsprekers. Met zijn gekende geestdrift en bezetenheid gaat Arne Deforce dit stuk te lijf in een nieuwe digitale versie, gemaakt door de studio Centre de Recherches uit Luik. Behalve dit huzarenstuk krijg je ook werk van Iannis Xenakis, Kaija Saariaho en Vytautas V. Jurgutis voorgeschoteld.

Donderdag 8 juni 2006 om 20u.

SOETKIN BRAL & RIK DE MARÉ

Hout versus Metaal. Soetkin Bral en Rik De Maré, twee studenten van het Gentse konservatorium, stellen samen met een aantal medestudenten hun projekt "the ministry of fish" voor. Zelfgebouwde houten instrumenten en metalen installaties spelen hierin de hoofdrol. De verborgen klank van schroot gaat in dialoog met violen en draailieren. Een weinig alledaagse konfrontatie!

Donderdag 15 juni 2006 om 20u.

<M&M> "TEXTSOUND"

Opnieuw een multi-mediaal koncert met live performers en het uitgebreide muziekrobotorkest. Jelle Meander en Maja Jantar gaan op verkenning in het grensgebied tussen woord en klank en laten hun nieuw werk voor stem en robots horen. Vele voorbeelden van tekst naar muziek omzettingen komen aan de orde. Wellicht zelfs een voorproefje uit "gnos", een paragraaf uit Godfried-Willem Raes' "TechnoFaustus". De vernieuwde automatische saxofoon Autosax laat horen dat ook hij een woordje kan meespreken. Verder nog de vaste leden van het robotorkest: Barbara Buchowiec, Moniek Darge, Marian De Schryver, Sebastian Bradt, Kristof Lauwers en Godfried-Willem Raes.
Met steun van de Stad Gent.