inhoud    kalender    redaktioneel    nieuwjaarsbrief    koncertberichten    krook    vermont    kolofon

Redaktioneel

2002 is een palindromisch jaar. Symptomatisch wellicht voor de facelift die Logos dit jaar ondergaat, op vele vlakken: Letterlijk krijgt Logos -in de vorm van een nieuwe gevel- een nieuw gezicht dit jaar want binnenkort gaan de verbouwingswerkzaamheden aan de Bomastraat van start. Maar ook in de gezichten die Logos sedert vele jaren uitmaakten komt een grondige verandering: Guy de Bièvre, die gedurende vijftien jaar het dagdagelijkse reilen en zeilen van de stichting met grote toewijding verzorgde, besliste zelf andere horizonten te gaan verkennen en verlaat ons team met ingang van 1 januari. We wensen hem veel geluk.
We zullen hem zeker missen hier, ook al mogen we enkele nieuwe medewerkers en gezichten verwelkomen: Bert Vandekerckhove, Leonaar De Graeve en Seppe Slabbinck zijn de nieuwe gezichten die het Logos team komen verjongen. De koncertorganisatie was reeds enige tijd overgedragen aan de goede zorgen en inzet van Hans Roels.
Niet alles wordt evenwel omvergegooid: Xavier Verhelst blijft instaan voor archief, website en een deel van de artistieke produktie. Bruno Forment, Moniek Darge's rechterhand, blijft voor de promotie van de artistieke produktie instaan, terwijl ook Kurd Vandevelde aktief blijft bij onthaal, infrastruktuurzorg en de talloze klussen eigen aan onze werking.
Wat de perspektieven voor de Stichting betreft leeft er goede hoop. De adviezen over ons 4-jaren plan voor 2003-2006 waren niet negatief, maar over de middelen die ons zullen worden toegekend heerst voorlopig nog grote onzekerheid.
In elk geval pakken we verder uit met het nieuwe logos' M&M ensemble, de speerpunt van onze artistieke produktie, gaan we onverdroten voort met onze research aktiviteiten die verder aanleiding zullen geven tot nieuwe expressiemiddelen zowel in hard- als in software, en last but not least beloven we het publiek ook dit jaar te vergasten op een uitgelezen selektie uit het kruim van de experimentele en hedendaagse internationale muziekproduktie in onze tetraederzaal.

Godfried-Willem Raes