inhoud    kalender    koncertberichten    zombies    ipem    japan    gentse feesten    zingende fietsen    kolofon

Koncertkalender
juli

LOGOS TETRAEDER

BOMASTRAAT 26

9000 GENT

WOENSDAG 4 JULI 2001 om 20u

WARREN BURT (+ Ron Nagorcka)

De Amerikaanse muziekmaker Warren Burt brengt zijn nieuwste werk 'Playing in Traffic'. De computer treedt in dialoog met uiteenlopende omgevingsgeluiden, wat resulteert in een kollage gaande van formele tot anarchistische, vaak komische uitersten. Hij zal ook heel even worden bijgestaan door Ron Nagorcka, de strijdmakker met wie hij 25 jaar geleden Plastic Platypus vormde.

DINSDAG 10 JULI 2001 om 20u

HÖRSPIEL

Hoorspelen zijn samen met de radio ontstaan: als je een auditorium hebt kan je iets vertellen en mits een beetje technologie kan je dat verhaal extra illustreren, levendig maken of metaniveau's kreëren. Het beroemdste hoorspel is waarschijnlijk Orson Welles' versie (1938) van H.G. Wells 'The War of the Worlds', maar ook tal van componisten en muziekmakers schreven voor het radiomedium. Dit koncert laat twee klassiekers (van Luciano Berio en Bruno Maderna) horen en twee gloednieuwe werken (van Brent Wetters en Jonathon Kirk) die in de Logos studio's gerealiseerd werden.

DONDERDAG 26 JULI 2001 om 20u

PAUL DUTTON

De Canadese 'klankzanger' Paul Dutton is één van 's werelds leidinggevende vocale klankkunstenaars. Ooit mede-oprichter van The Four Horsemen en lid van CCMC (met o.m. John Oswald en Michael Snow) put Dutton voor zijn solowerk uit een erg gevarieerde achtergrond als koorzanger, dichter, folkzanger en improvisator.