inhoud    kalender    brief    koncertberichten    lpd 004    infoshop    logos on the road    logos trio in Indonesie    kolofon

januari 2000

DONDERDAG 13 JANUARI 2000 om 20u

THOMAS LEHN

Thomas Lehn is van opleiding klankingenieur en pianist. Alhoewel hij beide zaken afzonderlijk nog doet gaat zijn aandacht vooral naar de kombinatie ervan; de kombinatie van de elektronische klankverwekking en manipulatie en het bespelen van klavieren. De klavieren in kwestie zijn die van analoge synthesizers (late jaren '60).

WOENSDAG 19 JANUARI 2000 om 20u

PIET VAN BOCKSTAL & YUTAKA OYA

Hoboïst Piet Van Bockstal en pianist Yutaka Oya zijn grootmeesters in het uitvoeren van nieuwe muziek en in het beheersen van hun instrumenten. Ze zijn vaker te horen als solisten of als leden van ensembles zoals Ictus, Arcane of Champ d'Action. Ditmaal koncerteren ze samen met werk van o.m. Stefan Wolpe, Salvatore Sciarrino, Franco Donatoni en Louis Andriessen.

DONDERDAG 27 JANUARI 2000 om 20u

THOMAS BEIMEL

De Duitse komponist, muzikoloog en altviolist Thomas Beimel is een erg veelzijdige muziekmaker, met een speciale voorkeur voor het muziektheater. Zijn eerste opera ging dit jaar in première, en hij viel in het verleden reeds op in de Logos programmatie (met Ensemble Partita Radicale) met kombinaties van kompositie, improvisatie en niet-Westerse muziek (waarvoor hij o.m. in China ging studeren). Ditmaal gaat zijn aandacht naar de Roemeense eigentijdse komponisten en naar de traditionele muziek waar zij schatplichtig aan zijn.