index   kalender   koncertberichten   on the road   kolofon

Koncertkalender juli-augustus

donderdag 22 juli 2010 om 20u

<M&M> RoBodies

De analogieën tussen het menselijk lichaam en de robot vormen het centrale onderwerp van deze produktie. Een belangrijk aandeel hierin komt voort uit NaMuDa (NAked MUsic DAnce), Godfried-Willem Raes' onderzoek inzake detektie en herkenning van expressie in menselijke gestiek. Behoorlijk wat interaktiviteit dus op dit koncert, waaraan voorts de programmeurs Kristof Lauwers en Yvan Vander Sanden meewerken, geruggesteund door de dansers Dominica Eyckmans, Emilie de Vlam, Lazara Rosell Albear en Godfried-Willem Raes zelf.

maandag 16 augustus 2010 om 20u

New Media VII – Carter Williams

Bij Logos kiezen we graag voor onbewandelde paden en voor een onortodokse kijk op allerhande expressiemiddelen. De zevende stap in onze New Media-koncertreeks wordt gezet door de Amerikaan Carter Williams, en die kombineert video en live-electronics met… viola d'amore. Een typisch barokinstrument dus, voor even neergepoot in een 21ste-eeuwse kontekst. Op dit koncert krijgen we voorts muziek van Cathy van Eck, Johannes Fritsch, Dario Palermo en Carter Williams zelf.

donderdag 19 augustus 2010 om 20u

<M&M> Albion

Onze jaarlijkse Oude Muziek-special krijgt dit jaar een flegmatisch, fijnbesnaard tintje want met het tema 'Albion' verdiepen we ons in de Engelse renaissance-en barokmuziek. Een rijkgevulde periode is dit, waarbinnen we meer werk hadden met het maken van doordachte keuzes dan met het orkestreerwerk zelf. Dat neemt niet weg dat de orkestratoren Xavier Verhelst en Sebastian Bradt ook dit keer het beste van zichzelf geven met kleurrijke en stijlvolle arrangementen voor het robotorkest. En zoals het in de vorige edities het geval was, zijn ook blokfluitist Marcel Ketels, gambist Dirk Moelants en tenor Ludwig van Gijsegem van de partij.