index     kalender     koncertberichten     lpd 017     mikroton 14     on the road     kolofon

Koncertkalender

LOGOS TETRAEDER

BOMASTRAAT 26

9000 GENT

woensdag 30 april 2008 om 20u

ELECTRONIC HAMMER

Wie twee jaar geleden 'Electronic Hammer' aan het werk zag in Logos, weet dat hun koncerten een belevenis van formaat zijn. Dit trio van slagwerk en 2 komputers maakt een aanstekelijke mix van elektronische en akoestische geluiden. Behalve eigen komposities en improvisaties staan deze keer ook werk van Cort Lippe, Rodrigo Sigal en Alejandro Castanos op het programma.

woensdag 14 mei 2008 om 20u

<M&M> ORKEST - "INTERBELLUM"

De bewogen periode tussen de twee wereldoorlogen komt uitgebreid aan bod in dit koncert met het unieke robotorkest van Logos. Politieke werken van Kurt Weill, experimenten met klankkleuren van Anton Webern en muzikale knipogen van Erik Satie en Raymond Scott bieden je een rijk geschakeerd beeld van deze periode. Als afsluiter een interaktieve charleston waarbij de muziekrobots reageren op de dansers.

dinsdag 20 mei 2008 om 20u

HÁLLVEIG ÁGÚSTSDÓTTIR

Deze Ijslandse kunstenares verdiept zich in de wisselwerking tussen klank en beeld. Ze maakt o.a. video's waarin uitvoeringen van nagenoeg identieke muziekwerken boven elkaar geplaatst worden. In een ander werk zie je als antwoord op wat een muzikant speelt een visuele partituur ontstaan die opnieuw de muziek beïnvloedt. Behalve uit video's, performances en muziekkomposities bestaat haar artistieke produktie ook uit schilderijen en tekeningen. Muzikanten van dienst zijn Marieke Berendsen (viool) en Marco Mazzini (klarinet en piano).

dinsdag 27 mei 2008 om 20u

HET COLLECTIEF

"Allegro Sostenuto" is een indrukwekkend trio van Helmut Lachenmann dat zelden in Vlaanderen te horen is. Nagalm, resonantie en het uitsterven van de klank bekleden een centrale rol in dit trio voor piano, cello en klarinet. Het Collectief durfde het aan om dit beklijvende werk uit te voeren en ze kombineren het met een trio van Wolfgang Rihm en Bart Vanhecke. Een koncert om niet te missen!

Met steun van de Stad Gent.