index     editoriaal     kalender     koncertberichten     kolofon

Editoriaal

Ook wij wensen u graag een fijn nieuw jaar, vol boeiende nieuwe muziek en veel koncertgenot! Maar bij Stichting Logos is er meer: niet alleen spannen we ons verder in om u telkens opnieuw het neusje van de zalm te kunnen serveren op onze koncerten en u allerhande verrassende ontdekkingen te laten doen, er staat in 2006 meer op stapel.

Wellicht hebt u het reeds gemerkt tijdens uw koncertbezoek de laatste maanden: bij Stichting Logos is geen muur veilig voor de slopershamer. Er worden dan ook zonder verpozen nieuwe muziekrobots gebouwd en die willen allen graag een mooie plek op het podium, maar vanzelfsprekend moeten ook de levende musici voldoende bewegingsruimte behouden, zodat het soms wel echt krap wordt. Muren uitbreken biedt dan soelaas en heeft als bijkomend voordeel dat alles nog transparanter wordt dan het al was. Maar nu wordt er ook verbouwd en voegen we straks ook daadwerkelijk ruimte toe aan de reeds bestaande lokalen. Onze shop, reeds enige tijd herschapen tot een werf, wordt volledig omgebouwd. Het sanitair is reeds grosso modo klaar en dit tot opluchting van de koncertbezoeker die het toch een tikkeltje teveel 68-stijl vond bij ons. Een wentelende cochlea zorgt voor een geborgen gevoel, dus daarom hoeft u alvast uw koncertbezoek bij ons niet meer te laten. De shop wordt een ultramodern lokaal met een uitgelezen aanbod aan informatie over experimentele muziek en aanverwante domeinen. Zowel partituren, CD's als tijdschriften en boeken kunt u bij ons inkijken en aanschaffen. De bovenruimten zullen onderdak verschaffen aan ons steeds meer uitdeinende archief, maar willen ook voor de bij ons optredende musici een aangename plek om te vertoeven bieden voor het koncert. Wat evenwel het meest zal opvallen voor u, trouwe bezoeker, is de gevelrenovatie. Renovatie is hier niet echt het toepasselijke woord, daar het eerder om het volledig herscheppen van de façade zal gaan. Een twee verdiepingen hoog driehoekig raam uit polycarbonaat zal als blikvanger dienen. Dit venster geeft de bezoeker en voorbijganger ook letterlijk een kijk op onze aktiviteiten, want men zal los door het gebouw heen kunnen kijken. Het raam zal daarenboven licht voorover hellen en aldus het voor Logos zo typische dynamisme uitstralen. De nieuwe inox voordeur is reeds klaar en biedt reeds zicht op de werkplaats, waar de robots een voor een worden geschapen. Een zicht op de laboratoria van Faust, zou men terecht kunnen stellen. De buitenzijde van het gebouw zal volledig bekleed worden met roestvrij staal en aldus bijdragen tot het futuristische karakter van het gebouw. Het wordt dus uitkijken geblazen, wanneer u eventjes niet langskomt bij Stichting Logos, want weldra zal de aanblik van het oude gebouw niet meer te herkennen zijn en herschapen tot een dynamisch experiment, wat ook de werking van onze instelling op treffende wijze zal representeren.

Van harte welkom op de talrijke koncerten van 2006, het beloftevolle nieuwe muziekjaar!

Moniek Darge voor het voltallige Logos-team

Steunfonds

Aan ons editoriaal koppelen we meteen ook een oproep voor ons steunfonds. Verbouwingskosten en gevelwerken brengen vanzelfsprekend heel wat kosten met zich mee. Wij danken al onze milde schenkers uit het verleden voor hun giften en durven ook nu weer een hernieuwde oproep te richten aan de lezers. Onze vele koncerten bewijzen jaar na jaar dat we er alles aan doen om uw vertrouwen waard te zijn en te blijven. Dit jaar mag u giften vanaf 50,00 Euro aftrekken van de belastingen. In de loop van het nieuwe jaar zorgen wij voor een uittreksel dat u hiertoe bij uw belastingsaangifte mag voegen.

Wij durven te hopen op een nieuwe krachtige steun van uw zijde en danken u bij voorbaat.

Het Logos-team