inhoud   kalender   koncertberichten   logos on the road   logos' automaten   archief   kolofon

LOGOS ON THE ROAD

Newfoundland

Pauline Oliveros Het Logos Duo werd uitgenodigd tot participatie aan het Soundsymposium te St. Johns, Newfoundland, Canada. Dit resulteert in een 10daagse koncertreis waabij we voor u, entoesiaste lezer van deze verhalen, opnieuw heel wat boeiend vertelstof beloven mee te brengen… want op het programma staan naast onze eigen muzikale bijdragen ook o.a. Sonic Meditation Workshops met Pauline Oliveros, "Harbour Symphonies", "A Whale and Bird Watching Day" voor soundscaping, en allerhande koncerten van beroemde en minder-beroemde musici van allerlei kulturen en herkomst... en het Logos Duo als vertegenwoordiging van Vlaanderens cutting edge pilootcentrum Stichting Logos.
Nog even geduld en u kan met ons mee beleven wat de muziekaktualiteit aan boeiends te bieden heeft, ver weg van mastodontnachtmerries van geldverslindende forums en andere sotternyen...

m.d.

EYE TO EYE

Stichting Logos werd op de valreep verzocht voor dierengeluiden te zorgen ter opluistering van de fototentoonstelling "EYE to EYE" in het Schoolmuseum Michel Thiery, Sint-Pietersplein 14 in Gent.
Leonaar De Graeve en Moniek Darge doken de studio in. Het resultaat is een 1uur durende "soundscape"-kompositie met veldopnamen gemaakt door Douglas Quin en Moniek Darge.

Opening van de tentoonstelling op zondag 30 juni 2002 om 11 uur in het Schoolmuseum Michel Thiery. De tentoonstelling loopt nog tot eind augustus.
Meer info over de fotograaf Frans Lanting

allen daarheen !!

Gewoon "beestig goed" ;-)

m.d

"BELGIAN CHOCOLATES"
MUSIC BOX VOOR BRUGGE2002

Nu men in Brugge beter laat dan nooit het bestaan van Soundscapes ontdekt en "internationaal gerenommeerde" muziekmakers her en der geluidsinstallaties laat maken, zo'n goeie 25 jaar nadat de meest bekenden onder hen bij Stichting Logos optraden (nu ja, we zijn een pilootcentrum voor iets!), is een speciaal aan Brugge2002 opgedragen muziekdoos toch wel echt op zijn plaats… ;-)

pralinedoos 2002

Deftig pralines eten betekent ze met mes en vork te verorberen: niet vergeten beide pinken in de lucht te steken en af en toe stiekem met het bestek voor wat klank te zorgen door bv. even de metalen rasp te raken.

m.d