inhoud    kalender    koncertberichten    Publiek Domein    Springers    Japan    logos on the road    kolofon

Koncertkalender
oktober

LOGOS TETRAEDER

BOMASTRAAT 26

9000 GENT

WOENSDAG 11 OKTOBER 2000 om 20u

HARRY SPARNAAY

Als je 'basklarinet' denkt, dan zijn er twee musici waar je onmogelijk omheen kan, de ene is de Amerikaan Eric Dolphy, de andere de Nederlander Harry Sparnaay. Beide komen trouwens samen in Sparnaay's ondertussen klassiek geworden transkriptie van Dolphy's solo op het thema van 'God Bless the Child'. Dolphy is jammer genoeg al een hele poos overleden, maar Harry Sparnaay is aktief als altijd; je kan hem aan het werk horen in werken voor basklarinet en tape van o.m. Arne Mellnäs, Joji Yuasa, Lucien Goethals en Roderik de Man.

DINSDAG 17 OKTOBER 2000 om 20u

GODFRIED-WILLEM RAES - <slag-werk>

Van de Tromp Biënnale (oktober 2000, Eindhoven) kreeg Godfried-Willem Raes de opdracht een reeks computergestuurde slagwerkautomaten te bouwen. Alvorens , , , en naar Nederland vertrekken krijgen ze hun publieke klankdoop in de Tetraëder!

DONDERDAG 19 OKTOBER 2000 om 20u

SETH JOSEL

De Amerikaanse gitarist Seth Josel is niet meer weg te denken uit de hedendaagse muziekscène. Dit heeft alles te maken met zijn virtuositeit, zijn technische veelzijdigheid en zijn openheid t.o.v. het nieuwste gitaarrepertoire. Klassieke en elektrische gitaar staan bij Josel evenwaardig naast mekaar; wat voor andere gitaristen 'bijzondere speeltechnieken' zijn maken bij hem deel uit van het standaardarsenaal. Dit is allemaal uitvoerig en welluidend te horen in de werken van LaMonte Young, Richard Barrett, Michael Fiday en Klarenz Barlow.

DINSDAG 24 OKTOBER 2000 om 20u

JOHN BUTCHER & PHIL DURRANT

Saxofonist John Butcher en (meestal) violist Phil Durrant, zijn vooral bekend voor hun werk als 'klassieke' Britse improvisatoren. O.m. hun trio met gitarist John Russell geniet naam en faam in de 'improwereld'. Maar voor dit duo-projekt laat Phil Durrant zijn viool aan de haak en wordt hij 'elektronikus'. 'Secret Measures' is een bijzonder dynamische dialoog tussen de saxofoon en de effectelektronika, waarbij beide 'klankoorzaken' op voet van gelijkheid staan.