inhoud    koncertkalender    koncertberichten    infoshop    logos Trio in Indonesie    logos on the Road    kolofon

Logos on the road - September 99

Drie kontrasterende Logos-optredens in Vlaanderen, om het nieuwe koncertseizoen als aanloop naar de 21ste eeuw te celebreren:

drie verschillende lokaties, drie verschillende koncepten:

Zondag 5 september 15u: Klankschapskomposities in de "Fiddler"-tuin, Cadzandstraat 2 te Sinaai

Verscholen tussen het groen organiseert "Fiddler", sinds kort maandelijkse totaalgebeurens, waarbij natuur, beeld en geluid elkaar ontmoeten en op een ongedwongen manier in dialoog kunnen treden met elkaar en met het publiek.
In september zijn schilder Hugo Van Goethem en Logos te gast bij Lieve Janssen in haar "Fiddler"-huis en in oktober elektronisch komponist Joris de Laet van S.E.M.-Antwerpen.
Logos staat hier voor Karin De Fleyt, Joachim Brackx, Godfried-Willem Raes en Moniek Darge. Zij brengen volgend openluchtprogramma:

"Harpje-Aurora-Harpje" (moniek live solo stem)

"ManMo" (moniek en joachim met allerhande percussie)

"Shifts" (godfried-willem, elektronika en karin, fluit)

"Caete" (joachim & moniek, speeltuigen allerhande)

Viool- en dwarsfluit-interpretaties van Hugo Van Goethem’s schilderijen, die zelf de verbeelding zijn van geluiden ….

"Verbondenheid": een kersverse klankschapskompositie met o.a. de stemmen van Tine Hofman, Moniek Darge en Turkse tortels…

Volg het plannetje om de Cadzandstraat te Sinaai te vinden. We hopen van harte je daar te mogen verwelkomen!

Woensdag 22 sept. om 20u: Zelfbouwinstrumentenkoncert voor Stichting Kunstpromotie, in de Logos Tetraederzaal, Bomastraat 26-28 te Gent:

In de vertrouwde omgeving van onze koncertzaal brengen wij (en dat zijn voor dit koncert Joachim Brackx, Godfried-Willem Raes en Moniek Darge) delen uit "Songbook" en "A Book of Moves". Zoals u ondertussen wellicht bekend, spelen wij deze fascinerende muziektheaterkomposities van Godfried-Willem op zijn ‘onzichtbaar Holosound instrument’.

Ook zijn automaten Playerpiano en Gorgola (Barrelorgans Vox Humalona en Piperola) zijn van de partij.

Gezien dit koncert doorgaat op aanvraag van Stichting Kunstpromotie en zij hun eigen publiek meebrengen, kunnen wij slechts een heel beperkt aantal plaatsen voorbehouden voor Logos-Blad-lezers. Reserveer dus tijdig.

Donderdag 23 september te Antwerpen:

Architectenontmoetingsdag met lokatiebezoeken vanaf 17u; ca. 20u op de unieke lokatie, SD Worx, Brouwersvliet 3 te 2000 Antwerpen: een openingsakt met aansluitend podiumoptreden door het Logos-Ensemble, nu bestaande uit Ann Vancoillie (viool), Karin De Fleyt (fluit), Marc Maes (trompet en elektrische piano), Godfried-Willem Raes (klarinet en computer) en Moniek Darge (viool en stem).

We zien ernaar uit onze muziek met u te delen. Tot binnenkort misschien?