inhoud    koncertkalender    koncertberichten    logos on the road    logos trio in Indonesie    kolofon

Koncertkalender
december 1999

LOGOS TETRAEDER

BOMASTRAAT 26

9000 GENT

ZATERDAG 4 DECEMBER 1999 om 20u

ANTI-ROYAAL KONCERT

Dat Godfried-Willem Raes de monarchie geen warm hart toedraagt stak hij nooit onder stoelen of banken, en een prinselijk huwelijk is een unieke gelegenheid om dit nog eens extra in de verf te zetten. Uiteraard werd hiervoor een passend programma gevonden: nl. het meest demokratische muziekstuk ooit: Tom Johnson's Chord Catalogue. Alle noten gelijk! In en iets aangepaste versie, zonder onderdanige pianist, maar met de geen-noot-ontziende piano automaat. En zonder uitverkoren oktaaf. Alle oktaven gelijk! Althans als zij binnen het bereik van het pianoklavier liggen.

WOENSDAG 8 DECEMBER 1999 om 20u

JEROME ROTHENBERG

De poëzie van de New Yorkse dichter Jerome Rothenberg is doordrongen van zijn fascinatie voor niet-westerse kulturen, waarin magie en ritueel een zeer belangrijke plaats bekleden: die van de Noord-Amerikaanse Indianen, die van de Oost-Europese Joden en die van het Japanse boeddhisme. Zijn poëzie is zeer direkt en zijn voordracht is een vokale belevenis.

MAANDAG 13 DECEMBER 1999 om 20u

FRANÇOISE VANHECKE & KATRIJN FRIANT

Sopraan Françoise Vanhecke en pianiste Katrijn Friant zijn allebei bijzonder overtuigde en getalenteerde vertolkers van het eigentijdse repertoire. Zij stelden een erg boeiend programma samen met heel wat kreaties en werken die aan Françoise Vanhecke werden opgedragen. De komponisten zijn Mark Warhol, Stephen Truelove, Beth Anderson, Karlheinz Stockhausen en Dimitri Terzakis.

DONDERDAG 16 DECEMBER 1999 om 20u

WIM KONINK & MARCEL ANDRIESSEN

Het slagwerkduo Konink/Andriessen ontstond in 1991 ter gelegenheid van de Walpurgis-produktie van Luc Brewaeys' "Antigone". Sindsdien hebben zij hun samenspel verder verfijnd en hun repertoire uitgebreid met tal van nieuwe werken. Zij spelen komposities van Wim de Ruiter, Luc Brewaeys, Ton de Leeuw en Frank Denyer.

DONDERDAG 23 DECEMBER 1999 om 20u

LOGOS FIN DE SIECLE

Niets lijkt zo geschikt als het jaar-, eeuw-, millenniumeinde om nog eens een informeel overzicht te bieden van een aantal Logosprojekten van Godfried-Willem Raes en Moniek Darge. Zoals de Gorgola machines en de player piano, Songbook en Book of Moves van Godfried-Willem Raes en elektro-akoestisch werk en de Muziekdozen van Moniek Darge en waarschijnlijk nog een aantal verrassingen.