index   kalender   koncertberichten   on the road   kolofon

Koncertkalender december

donderdag 10 februari 2011 om 20u

<M&M> – Poly

Polymorf, polychroom en uiteraard ook polyfoon: ontdek de verschillende facetten van het <M&M> robotorkest van Stichting Logos. Het wordt een boeiende reis die u van vroege meerstemmige muziek naar 21ste-eeuwse hyperpolyfonie zal leiden. Uw gidsen, een slordige 48 muziekrobots onder leiding van Godfried-Willem Raes, staan zoals elke maand paraat.

Polymorphic, polychromatic and of course polyphonic: discover the different facets of the Logos Foundation's <M&M> robot orchestra. With dancers, performers and musicians, directed by Godfried-Willem Raes.

dinsdag 22 februari 2011 om 20u

Keith Kirchoff (USA)

De jonge pianist Keith Kirchoff is een rijzende ster in het Amerikaanse koncertleven, met een voorliefde voor nieuwe, buitengewone en nauwelijks gekende werken van de 18de tot de 21ste eeuw. Op zijn nieuwe Europese toernee (getiteld Electro-Acoustic Piano) doet de man ook onze stichting aan, met een programma waarop werk van Elainie Lillios, Steven Ricks, Roberto Morales-Manzanares, Dan VanHassel en zichzelf is vertegenwoordigd.

A unique young American pianist brings our attention to unusually and lesser-known contemporary piano music combined with electronics. With compositions by Roberto Morales-Manzanares, Dan Van Hassel, Steven Ricks, Elainie Lillios and Kirchoff himself.

donderdag 3 maart 2011 om 20u

New Media XIII – Sensor Sound Machine

Voor de dertiende editie van onze New Media-reeks hebben we de Finse klankkunstenaar en zelfbouwartiest Marko Timlin uitgenodigd. Zijn Sensor Sound Machine, een assemblage van ultrasoonsensoren, zonnepanelen, mikroprocessoren en zelfgeschreven software, houdt het midden tussen een installatie en een muziekinstrument. Timlin's optredens vinden doorgaans plaats in pikdonkere oorden, waar hij vanuit de buik der duisternis zijn bevreemdende, maar tezelfdertijd poëtische klanken op een nietsvermoedend publiek loslaat.

In a pitch black space, Finnish sound artist Marko Timlin unveils his installation for creating music with light sensors.

Dit koncert komt mede tot stand dankzij de financiële steun van