index   kalender   koncertberichten   kolofon

Koncertkalender februari

donderdag 4 februari 2010 om 20u

Logos Women

Reeds lang broeit er een behoorlijk kreatieve relatie tussen Moniek Darge en Françoise Vanhecke, samen The Logos Women of ook wel het FraMon-Duo genaamd. Na hun suksesvolle optreden in Brighton in November vorig jaar, is de tijd rijp om hun realizaties ook in ons land naar buiten te brengen. Ook Barbara Buchowiec is van de partij, en er zal muziek te horen zijn van Graham Lambkin.

dinsdag 9 februari 2010 om 20u

Mieko Kanno & Juan Parra Cancino

Een ronduit klassiek instrument gaat in dialoog met gesofistikeerde elektronika? Bij Logos is een dergelijke kruisbestuiving mogelijk. Gitarist-komponist Juan Parra Cancino (gekend van zijn optredens die hij ooit nog met The Electronic Hammer bij ons gaf) en violiste Mieko Kanno leggen hun skills tesamen voor dit bijzondere koncert. De muziek is van onder meer Salvatore Sciarrino, Morton Feldman en Parra zelf.

dinsdag 16 februari 2010 om 20u

<M&M> 'Women'

Ladies first op deze Februari-editie. En die komen niet alleen van binnen de Logos-kern zoals Moniek Darge, Marian De Schryver of Barbara Buchowiec, maar ook zangeres-aktrice Françoise Vanhecke en de dansende altiste Dominica Eyckmans geven het beste van zichzelf op dit verfijnde, veelzijdige koncert.

maandag 22 februari 2010 om 20u

New Media II - VisiSonor 'Acta Numérica'

Zo gezegd, zo gedaan: na de eerste editie van onze elektroakoestische konsertreeks New Media is het de beurt aan deel twee van onze selekties. Ditmaal geven we het woord aan de experimentele blokfluitist Jorge Isaac. Hij laat zijn instrument in dialoog gaan met elektronika en live videoprojekties van de multimedia-groep VisiSonor.