index     edito     kalender     koncertberichten     kolofon

Editoriaal

Beste koncertbezoek(st)er,

2008 was voor ons - en hopelijk ook voor u - een vruchtbaar en suksesvol jaar dat inmiddels bijna letterlijk voorbijgevlogen is. Bij het terugblikken op die voorbije 365 dagen valt, naast de snelheid waarmee ze gepasseerd zijn, de enorme berg werk op die verzet werd: ons nieuwe inox voorgebouw en alle reorganisatiewerken vandien, pneumafoon - optredens in Leuven, Dilbeek, Diest, Strombeek en Lille, Zingende Fietsen - Symfonie in Cork, meer dan 100 koncerten maar liefst, en als kers op de taart de viering van ons veertigjarig bestaan.

Op onze koncerten hebben we met gepaste fierheid grote namen een plaats verleend: Daniel Kientzy, Peter Jacquemyn, Arne Deforce, Daan Vandewalle, Pieter Croene, Het Collectief, Marcel Ketels, Stefaan Smagghe, Dirk Moelants, Ludwig van Gijsegem, Thelema Trio, Françoise Vanhecke, Martin Tchiba, Konstantin Gockel en het Nadar Ensemble zijn maar een greep uit de lijst.

En de rush houdt hiermee allesbehalve op: voor 2009 willen we u alvast meegeven dat we Isabeella Beumer, Ignaz Schick, Bowed Piano Ensemble (jawel, ze komen terug!) en Vokaal Ensemble Markant geprogrammeerd hebben. En, niet te vergeten, de maandelijkse >M&M< koncerten, waarin we met ons vaste (en steeds meer uitbreiding nemende) huisorkest weer twaalf maand op rij rond diverse tema's zullen werken. U leest het: ook dit jaar blijven wij garant staan voor de kwaliteitsnorm in de experimentele muziek in Vlaanderen. Reden te meer dus, om zowel dit Logos Blad als onze uitgebreide website te blijven konsulteren voor nieuwe verrassingen.

Inmiddels willen we aan alle lezers en koncertbezoek(st)ers onze hartelijke nieuwjaarswensen meedelen, alsook hen een deugddoend, liefdevol en in de eerste plaats muzikaal 2009 toe te wensen.

Namens het volledige Logos Team: Godfried-Willem Raes, Moniek Darge, Yvan Vander Sanden, Sebastian Bradt, Kristof Lauwers, Barbara Buchowiec en Xavier Verhelst.

Steunfonds 2009

Voor dit jaar openen we weer een nieuw steunfonds. We willen hierbij graag een oproep doen om dit te spijzen - alle beetjes helpen. Elk Logos - seizoen wordt immers mede mogelijk gemaakt hierdoor en elk gift betekent voor ons niet alleen financiële steun, maar is ons ook een hart onder de riem. Gezien het feit dat onze renovatie - en bouwaktiviteiten een forse bres geslagen hebben in onze budgetten, willen we u er graag aan herinneren dat u zich reeds met een gift vanaf 50 euro tot het mecenaat van Stichting Logos kan rekenen. Zo helpt u ons mee onze koncertzaal verder uit te bouwen tot een uniek centrum voor nieuwe muziek. Storten kan op (pcr) 000 - 0489070 - 93 of op 290 - 0016395 - 23, beide op naam van Stichting Logos, met vermelding “STEUNFONDS 2009”. Wanneer u op uw overschrijvingsformulier “anoniem” vermeldt, wordt uw naam niet opgenomen in de erelijst, zoals we die als blijk van dank in Logos Blad afdrukken. In elk geval krijgt u in de loop van de maand januari 2010 een geldig attest voor alle bedragen gestort in de loop van 2009, om bij uw belastingsaangifte te voegen.