index     kalender     koncertberichten     logos on the road     kolofon

Koncertkalender oktober

dinsdag 4 november 2008 om 20u

Trio PROmoZICA

Trio PROmoZICA bestaat uit Daniel Kientzy (de onovertroffen grootmeester van de moderne saxofoon), Cornelia Petroiu (altviool) en Reina Portuondo (electronics). Zij brengen een staalkaart van splinternieuw repertoire uit Roemenië. Voor wie wil ondergedompeld worden in de "enneaphonie", hun achtkanaals audio - setup die een nooit gehoorde spatialisering van de klank belooft, wordt dit koncert een echte aanrader!

(Dit koncert gaat door met ondersteuning van het Roemeense Ministerie van Kultuur, Musica Nova (Parijs) en de Stichting Kientzy (Boekarest).)

dinsdag 18 november 2008 om 20u

<M&M> Robotorkest: "Polyrhytms"

De komplexiteit van verschillende ritmes en metrums die op elkaar worden gelegd, vormt het uitgangspunt van Polyrhytms. Komplex? Voor de menselijke fysiek wel, voor een muziekrobot een fluitje van een cent. Welkom in de wereld van ongekende ritmische mogelijkheden en verhoudingen, met speciale aandacht voor het werk van György Ligeti, Conlon Nancarrow en de nieuwe kompositie - opdracht die Stichting Logos dit jaar gaf aan de jonge, getalenteerde komponiste Hanne Deneire.

dinsdag 25 november 2008 om 20u

Natasha Anderson (Au)

Een koncert waarin de blokfluitiste voor haar eigen (real time) - begeleiding instaat. Natasha Anderson uit Melbourne speelt als geen ander een subtiel spel met een door haar eigen input gegenereerde klankomgeving.

(Dit koncert wordt mede mogelijk gemaakt dankzij de steun van The Victorian Government, Australië)

Betalende Logos-Blad-abonnees, studenten, CJP, 60+ers, leden van het Steunfonds, Humanistisch Verbond, London Musician’s Collective, Muzikon, Free Time: 5 euro