index     kalender     koncertberichten     logos on the road     kolofon

Koncertkalender september

donderdag 11 september 2008 om 20u

Cinéma Concrète

De Franse pionier en boegbeeld van de musique concrète Pierre Schaeffer stond vanaf 1960 aan het hoofd van een experimenteel audiovisueel laboratorium van de Franse openbare radio en televisie: GRM (Groupe des Recherches Musicales). In de daaropvolgende jaren ontstonden meer dan 100 kortfilms, dokumentaires en animatiefilms met bijhorende elektroakoestische soundtrack. Logos brengt deze maand een selektie van experimentele films uit die roemrijke periode. We maken kennis met het werk van regisseurs als Piotr Kamler, Walerian Borowczyk en Jean Painlevé, de muziek is van o.a. Bernard Parmegiani, Pierre Henry en François Bayle.

dinsdag 16 september 2008 van 14 tot 18u

<M&M> Robotorkest: Inter-Facing

Dit koncert draait voornamelijk rond het tema interfaces en aanverwanten. De in de stichting ontwikkelde sensoren en alle bespelingswijzen komen hier in de eerste plaats in aan bod in werk van Kristof Lauwers en de ontwikkelaar van de interfaces zelf, dr. Godfried–Willem Raes.

dinsdag 23 september 2008 van 14 tot 18u

Martin Tchiba (D) - piano solo

Pianist Martin Tchiba is een aanstormend jong talent in de Duitse nieuwe muziek. In nauwe samenwerking met komponisten legt hij de fundamenten voor onvergetelijke en stijlvolle kreaties. Voor dit koncert heeft hij een programma samengesteld met voornamelijk werk van Nikolaus A. Huber, Michael Denhoff, Gerhard Stäbler, Helmut Lachenmann en Daniel N. Seel.

Met steun van de Stad Gent.

Betalende Logos-Blad-abonnees, studenten, CJP, 60+ers, leden van het Steunfonds, Humanistisch Verbond, London Musician’s Collective, Muzikon, Free Time: 5 euro