index     kalender     koncertberichten     mikroton     <simba>     kolofon

Koncertkalender
augustus

LOGOS TETRAEDER

BOMASTRAAT 26

9000 GENT

dinsdag 14 augustus 2007 om 20u.

SOUNDSCAPES

Stichting Logos stuurde enkele klankentappers op pad die in de Ham-wijk van Gent karakteristieke geluiden bij mensen thuis opnamen. Met dit materiaal gaan komponisten zoals Kris De Baerdemacker aan de slag om het om te vormen tot een soundscape. Ook een meer dan twintig jaar oud werk van Moniek Darge met opnames uit dezelfde wijk zal opnieuw te horen zijn. Griekse en Indische klanken hebben de overhand in komposities van Hildegard Westerkamp en Steven Feld. Dit koncert gaat door in open lucht in de Buurttuin Ham (schuin tegenover de Centrale, op ca. 100 meter van Stichting Logos).

woensdag 22 augustus 2007 om 20u

<M&M> ensemble "ANCIENT MUSICS"

De muziekrobots van Logos mogen dan al nieuw en vol hoogtechnologische snufjes zitten, dat wil niet zeggen dat zij zich niet kunnen wagen aan oude muziek. Dirk Moelants (gamba) en Marcel Ketels (blokfluit) vervoegen het automatenorkest en spelen oude muziek uit de Middeleeuwen, Renaissance en Barok. Voor wie dit nog niet oud genoeg is, is er zelfs nog een streepje muziek uit de Griekse Oudheid!

woensdag 29 augustus 2007 om 20u

OLLIVIER COUPILLE (F)

Ollivier Coupille bouwt elektronische circuits met allerlei analoge en digitale audiotechnologie. Het resultaat van dit kluwen van kabels en apparaten is een fascinerend klankwoud vol geluiden die een eigen leven leiden. Motieven duiken voortdurend op, wijzigen lichtjes en verdwijnen weer plots. De Fransman Coupille bedient zelf de knoppen van zijn “Maille” en laat dit werk balanceren tussen een zelfstandige klankinstallatie en een te bespelen instrument. Een hoogtechnologische maar natuurlijke sound!

Met steun van de Stad Gent.