index     kalender     koncertberichten     logos on the road     kolofon

logos on the road

Februari 2006 wordt een drukke maand met vele aktiviteiten op verplaatsing of buiten onze gewone koncertwerking.

Op donderdag 2 feb 2006 om 19 uur is er een happening-vernissage bij ARTONIVO in de Wollestraat te Brugge. Moniek Darge zorgt voor de muziek bij de tentoonstelling. Een woordje uitleg:

ART UNLIMITED EXPO 1
02.02.06 - 26.03.06
EVOCATIE VAN PLATO¹S "MAGNESIA"
10 jaar levka ori projekten en land art fotografie in het kretensische gebergte.

sinds 1995 komt een jaarlijks variërende groep kunstbeoefenaars, filosofen en wetenschapslui uit verschillende landen, samen in het kretensische levka ori, "de witte bergen", een site in een weids andschap, dat precies dezelfde karakteristieken vertoont als plato's utopische stad "magnesia". gefascineerd door deze opvallende gelijkenis stelt levka ori org nu de resultaten van 10 jaar kreatief samenkomen tentoon. naast teksten van plato, foto's in 360° van de adembenemende site en van bescheiden landart kreaties, grafisch vormgegeven poëzie en eigenzinnige muziek, wordt er ook een overzicht van de nieuwste technologieën voor "free energy" vrijgegeven.

een samenwerking van levka ori org (intern.) met
- landartcrossing (se): land art
- dany lobe (be): fotografie
- martine dere (be): poëzie
- logos foundation (be): muziek
- gottfried hilscher (de): vrije energie
- adolf & inge schneider (ch): nieuwe technologieën
- tim oeyen & sanny winters (be): grafische designers - lien baert (be): motion graphic designer
- maarten callebert (be): interaction designer
- stichting ars floreat (nl): nederlandse teksten plato

Op zaterdagnamiddag 18 februari spelen Maja Jantar en Moniek Darge twee muziekdoosperformances in het Dommelhof te Neerpelt.
Een en ander kadert in de verdere realisatie van het Klankenbos, een openluchtsite in het Dommelhof te Neerpelt, waar diverse klankkunstenaars een klankinstallatie neerzetten en waar Moniek Darge met 10 muziekdozen samen met de spelkunstenaar Hendrik Leper instaat voor een muzikale schattentocht.

De Koperen Passer is tweemaal te gast bij Stichting Logos in de Tetraederzaal, waar Godfried-Willem Raes, Kristof Lauwers en Moniek Darge de muziekrobots van het <M&M> orkest zullen toelichten. Ook u kunt deze voormiddagen bijwonen: op woensdag 15 februari en op woensdag 22 februari telkens van 9u30 tot 11u30. Wel graag een seintje vooraf. Welkom!

Vanaf 27 februari zijn Godfried-Willem Raes en Moniek Darge voor 5 dagen te gast in het Italiaanse Macerata, alwaar Stefano Scodanibbio een festival met Amerikaanse muziek organiseert. De door Godfried-Willem Raes gebouwde <Player Piano> van het <M&M> robotorkest zal er zorgen voor uitvoeringen van werken van Conlon Nancarrow en James Tenney.

Samenwerking SMAK - LOGOS
Suchan Kinoshita is een Japanse beeldende kunstenares die een geluidentafel maakte. Deze tafel werd aangekocht door het SMAK. Stichting Logos werd aangesproken om de tafel tot klinken te brengen. BasiaMo (Barbara Buchowiec en Moniek Darge) namen op vrijdag 27 januari om 20u tijdens de vernissage van de tentoonstelling het bespelen van Kinoshita's tafel voor hun rekening. Ieder weekend van de maanden februari en maart, op zondagnamiddag tussen 16u30 en 17u30, kan u Logos aan het werk horen op Kinoshita's geluidentafel. Ook Kristof Lauwers en Hans Roels zullen af en toe de tafel bespelen.