index     kalender     koncertberichten     kolofon

Donderdag 8 september 2005 om 20u.

Trio Fibonacci (CA)

Het vermaarde Trio Fibonacci is te gast in Logos. Betoverende muziek van Salvatore Sciarrino en een nieuw werk van de Canadese komponist Laurie Radford, bekend door zijn elektronische komposities. Ten slotte is dit Canadese pianotrio te beluisteren in een werk van de jonge komponist Enno Poppe.

Donderdag 15 september 2005 om 20u.

<M&M> ENSEMBLE & Michael Manion (VS)

De automaten van het <M&M> ensemble zijn de ideale speelkameraden voor de Amerikaan Michael Manion. Gewoonlijk speelt hij elektronisch slagwerk maar op dit koncert gaat hij aan de slag met de komputer gestuurde klankrobots van Stichting Logos. Natuurlijk zijn de vaste <M&M> leden Moniek Darge, Kristof Lauwers, Nicoletta Branchini, Barbara Buchowiec en Godfried-Willem Raes ook weer van de partij!

Dinsdag 27 september 2005 om 20u.

Reinier van Houdt (NL)

Wie de voorbije jaren Reinier van Houdt aan het werk zag in Logos, kent de virtuoze overtuigingskracht van deze Nederlandse pianist. Zijn speurtochten doorheen de aktuele muziek leveren steeds boeiende konfrontaties op. Deze keer serveert hij ons een pianomanifesto bestaande uit korte werken van komponisten als Philip Corner, Cornelius Cardew, Gordon Mumma, Alvin Lucier, Silvano Bussotti en Alvin Curran. Erik Satie is de neutrale kommentator van dienst!