index     kalender     koncertberichten     logos on the road     kolofon

Donderdag 11 augustus 2005 om 20u.

DOMINICA EYCKMANS

Altviool en de vrouwelijke stem. Over deze ideale partners stelt de gedreven Dominica Eyckmans een koncert voor waarin "Manto" van de komponist Ciacinto Scelsi centraal staat. In dit bedwelmende werk zingt de uitvoerster een orakeltekst terwijl ze tegelijkertijd haar instrument bespeelt. Haar instrumentale en vokale talenten wendt ze verder ook aan in stukken van uiteenlopende komponisten uit Venezuela, Roemenië en Israël. Behalve Scelsi allemaal eerste uitvoeringen in België! Tenslotte laat Eyckmans ook een eigen kompositie horen.

Dinsdag 16 augustus 2005 om 20u.

<M&M> ENSEMBLE

Met het nodige entoesiasme begint het ensemble aan een nieuw seizoen. Dit ensemble blijft uniek door zijn versmelting van klank en technologie en door de veelzijdigheid van de leden. Deze staan zowel in voor het komponeren en uitvoeren van de stukken als het bouwen van de muziekrobots en het programmeren van de software. Treden aan met de robots: Kristof Lauwers, Moniek Darge, Barbara Buchowiec, Godfried-Willem Raes e.a. Een belevenis zonder voorgaande!