Muzieklabyrint - Het Paleis

2 december 2021 - 6 januari 2022

klein robotorkest

Muziekautomaten Korn, Snar, Temblo en Toypi hullen zichzelf in stilte. Wanneer je naderbij komt, worden de robots wakker en reageren ze op jouw bewegingen. Vier radar sensoren detecteren zelfs de kleinste beweging. Ontdek hoe een kleine beweging met je pink klinkt of laat je onderdompelen in het bijna oorverdovend geluid dat weerklinkt wanneer je met je armen zwaait. Probeer zo stil mogelijk te staan om de automaten het zwijgen op te leggen.

Meer info op Zonzo Compagnie

Black Robots

10 december 2021, 20:00

Chudoscnik Sunergia, Eupen

KL-EX & Stichting Logos: Black Robots

Het Eupense ensemble KL-EX en het Gentse Logos steken de handen in elkaar om een nieuwe voorstelling te maken. Het werk 'Black Angels' van de Amerikaanse componist George Crumb dat in 1970 - exact 50 jaar geleden - naar aanleiding van de Vietnamoorlog werd geschreven, vormt de inspiratiebron van dit project. In het eerste deel van dit werk voor elektrische strijkinstrumenten, genaamd 'Threnody I: Night of the Electric Insects', imiteert hij de bedreigende helikoptergeluiden die deze oorlog typeerden. KL-EX VOG en Stichting Logos willen in dit buitengewone project deze gedachten uitdiepen en overdragen op onze huidige tijd. Actuele vragen over de toenemende automatisering en digitalisering worden daarbij op kunstzinnige wijze verwerkt. Naast strijkinstrumenten, menselijke stemmen en muziekrobots wordt daarvoor ook moderne muziekelektronica ingezet.

Het publiek kan zich voorafgaand aan het concert voorbereiden op deze klankwereld, door middel van een workshop. In het middelpunt van het concertprogramma staat de premiere van een nieuwe compositie voor viool en muziekrobots van de Oost-canton componist Christian Klinkenberg. Daarnaast staan er op het programma ook korte werken van Frederic Rzewski, Dominica Eyckmans en Paul Pankert voor solo-instrumenten, muziekrobots en live-elektronica.

U ki yo E - familievoorstelling

1 maart 2022

De Handelsbeurs, Gent

Een herfstlandschap uit 100 beroemde gezichten van Edo van de Japanse kunstenaar Hiroshige vormt het vertrekpunt van de familievoorstelling U ki yo E.

De verschillende lagen van de houtsnede worden vertaald in diverse audiovisuele werelden. Het witte podiumlandschap wordt dankzij videoanimaties, kirigami, akoestische robots, instrumenten, vocale acrobatieën en performers omgevormd tot een wereld vol kleur en verbeelding.

• Godfried-Willem Raes: bouw robots

U ki yo E - schoolvoorstellingen

4 maart 2022 - 10.00 & 13.30

Place Senghor, Brussel

• Godfried-Willem Raes: ontwerp en bouw robots

U ki yo E - familievoorstelling

5 maart 2022 - 16.00

Place Senghor, Brussel

Een herfstlandschap uit 100 beroemde gezichten van Edo van de Japanse kunstenaar Hiroshige vormt het vertrekpunt van de schoolvoorstelling U ki yo E.

• Godfried-Willem Raes: bouw robots

Met de steun van de Vlaamse Overheid

Stichting Logos kan de meest diverse concertprogrammas aanbieden evenals talloze verschillende audio-art projecten, intallaties, interactieve robots, events, workshops en klankhappenings. Contacteer ons gerust voor meer informatie.

We have a very wide variety of concert programs available as well as many audio-art projects, workshops, events and happenings. For all enquiries Or call us: +32 09 223 80 89